Google har nu officielt meldt ud, at de ikke bruger meta keywords til indeksering. Udmeldingen kommer dog ikke som en overraskelse, og det har været vores opfattelse i mange år. Det interessante er, at Google nu officielt melder ud, at man ikke skal spilde sin tid på meta keywords.
Blogindlæg
PR Sculpting med nofollow er ikke længere muligt i Google
For nogle år siden indførte Google en ny attribut i HTML links “nofollow“. Denne attribut gør det muligt at angive om Google skal følge et givent link eller ej. Denne nye funktionalitet blev hurtig udnyttet af SEO eksperter til at opnå bedre placeringer med. Helt konkret blev alle links, der gik til eksterne websites markeret… Læs mere
Dansk ehandel trodser finanskrisen
Dansk ehandel har det fint. Forrygende faktisk. Danskerne er de mest net-handlende i Norden. En dugfrisk analyse fra DIBS og Zapera viser overraskende, at dansk ehandel er i topform og tilsyneladende ikke er påvirket af den aktuelle finanskrise. Analysen fremhæver bl.a: I Danmark har 94% af internet-brugerne e-handlet inden for de sidste 6 måneder, hvilket… Læs mere
Søgemaskineoptimering – Myter eller videnskab?
Jeg har nu arbejdet med søgemaskineoptimering i 9 år, dels som konsulent, dels i forbindelse med vores egne projekter. Vi skal faktisk ikke mere end 3-4 år tilbage for at finde virksomheder, der investerede store summer i nye websites, der ikke var søgemaskinevenlige. Det skyldtes ofte, at udviklerne og internetbureauerne ofte var fuldstændig blanke hvad… Læs mere
Optimering af loadtider
Optimering af loadtider er for mange en ukendt disciplin, og det er også primært store websites, der indtil nu har brugt ressourcer på det. For websites med meget trafik er der nemlig god økonomi i at optimere loadtiden. Der er to forskellige metoder til optimering af loadtider. Man kan optimere backend herunder databasen således, at… Læs mere